|
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1830 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Klasa II Nauczyciel prowadzący – Monika Piernikowska
BLOK TEMATYCZNY: JAK ZACHOWAĆ ZDROWE ZĘBY?
HASŁA DNI
- Rodzaje zębów i ich budowa.
- Prawidłowa higiena jamy ustnej.
- Odżywianie a zdrowe zęby.
- Znaczenie kontrolnych badań stomatologicznych.
- Zdrowe przekąski.
- Co wiem o pielęgnacji zębów?
HASŁO DNIA: CO WIEM O PIELĘGNACJI ZĘBÓW?
Temat: Zapoznajemy rodziców z podstawowymi zasadami, które należy podjąć, aby zachować zdrowe zęby. Ewaluacja bloku tematycznego "Jak zachować zdrowe zęby?"
Ogólne zasady edukacyjne:
- budzenie zainteresowania swoimi zębami i sposobem ich pielęgnacji
- doskonalenie umiejętności prawidłowego szczotkowania zębów
- wdrażanie do systematycznych wizyt w gabinecie stomatologicznym
- kształtowanie umiejętności korzystania ze zdobytej wiedzy
Oczekiwane efekty aktywności ucznia Uczeń:
- korzysta z rad dotyczących utrzymania w czystości i zdrowiu własnych zębów
- umie prawidłowo szczotkować zęby oraz dobierać właściwą szczotkę i pastę
- rozumie znaczenie właściwej diety dla zachowania zdrowych zębów
- wie, na czym polega rola lekarzy stomatologów oraz dlaczego należy regularnie przeprowadzać badania kontrolne
- uświadamia sobie, że czysty, zdrowy uśmiech poprawia wygląd i samopoczucie człowieka
- wykorzysta zdobytą wiedzę do przekonania osób o konieczności dbania o higienę jamy ustnej
METODY: waloryzacyjne (eksponujące) FORMY: indywidualna, zbiorowa ŚRODKI DYDAKTYCZNE: tablice edukacyjne, kaseta magnetofonowa, ilustracje, hasła, plakietki, kolorowe kółka (czerwone-NIE, zielone-TAK), zdrowe przekąski do degustacji, inne rekwizyty PRZEBIEG ZAJĘĆ
- Powitanie gości.
- Podanie tematu i celu zajęć.
- Odwołanie się do wcześniej zdobytych wiadomości i umiejętności - prezentacja grup
- zaprezentowanie rodzajów zębów i ich budowy
- omówienie sposobu szczotkowania zębów oraz prawidłowego doboru szczotki i pasty
- wskazywanie zależności między odżywianiem a stanem uzębienia
- zasygnalizowanie problemu pojadania oraz podanie przykładów zdrowych przekąsek
- omówienie potrzeby regularnych badań kontrolnych u stomatologa
- Zgaduj - zgadula dla rodziców.
- Ewaluacja – dzielenie się swoimi refleksjami i wnioskami
ZAŁĄCZNIKI
- Zgaduj-zgadula dla rodziców
- Pomoce dydaktyczne
ZGADUJ-ZGADULA
- Czekolada jest przyjaznym produktem dla zębów?
- Marchewka, orzechy, jabłka to produkty, których podjadanie szkodzi zębom?
- Człowiek dorosły ma 32 zęby?
- Dziecko ma 20 zębów?
- Zęby należy szczotkować dwie minuty?
- Do szczotkowania używamy szczoteczki o twardym włosiu?
- Próchnicy można uniknąć, między innymi usuwając płytkę nazębną w trakcie szczotkowania?
- Zęby wystarczy szczotkować raz dziennie?
- Główną przyczyną powstawania ubytków są bakterie, jak również cukier i inne węglowodany?
- Fluorki zawarte w paście hamują aktywność bakterii zalegających na zębach i w ten sposób obniżają ilość wytwarzanego kwasu ?
- Wszystkie pasty zawierające fluor działają i chronią tak samo?
- Pasta Blend-a-med zawiera fluoristat?
- Właściwa dieta jest ważna dla zachowania zdrowych zębów?
- Podjadanie między posiłkami wzmacnia zęby?
- Należy unikać wizyt w gabinecie stomatologicznym?
- Należy regularnie przeprowadzać badania kontrole?
- Czysty, zdrowy uśmiech poprawia wygląd i samopoczucie człowieka?
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|